Followers

Friday, May 14, 2010

Al-Kisah Buah Labu....Part II

Still ingt lg x kisah buah labu 2???
hhahahah....akhirnya smlm tamat la riwayat buah labu 2....
aku dh msk buah labu 2 (separuh jer la..lg separuh kasi mbr ofis nie..hihihi..)
Aku buat "SIRA LABU"... tp b4 nk msk 2 hbs org aku tel.. yela nk tnya mcm mne kn.... hahhahaha.. pdhal benda senang jer....tp sejujurnya aku ckp, aku mmg xpandai nk masak kuih muih nie..pandai mkn jer tahu la...hahhaha...adat la 2 kn..rmai org yg spesis dgn aku nie...
ni aku nk ksai resipi mcm mne nk buat sira 2....cewah...

Bhn2nya:
i) Labu
ii) Gula
ii) Daun Pandan

Cara2 buatnya:
1) Potong buah labu 2 ikut la kesukaan anda...hihihi...( kulit luar labu 2 leh buang or tidak bergantung pda individu yg msk la...aku xbuang pn smlm...)
2) Dah potong, rendam labu 2 dalam air kapur dlm 1/2 or 1 jam ( untuk lembutkn labu 2 nnt)
3) Masak air gula..bnyk mne 2 ikut kesukaan anda..huhu
4) Bila dh mendidih masuk kn labu 2 ( basuh la dlu labu yg dh direndam 2)..then tnggu la smpai labu 2 empuk...

Oppppsss lupa, mse msk air gula 2 letak skli daun pandan...kalu korang nk pekat kn air gula 2 lg letak la tepung jagung...pastu boleh la di hidang...

Nie la hasil air tangan aku smlm...hihihii..



"MY SIRA LABU"

No comments:

:::Klik, klik, klik....:::