Followers

Friday, July 2, 2010

:: Bulan July, 2 tahun aku bekerja disini ::

Salam Warga Blog.....
Wahhh cepatnya mase berlalu kan.... Pejam celik, pejam celik dh masuk bulan July.. Hari nie pun dah 2nd July.... Bulan July nie de ke hari yg something special untuk aku?? Ehmmm fikir jap ek pe dia.... Ooooo ye.... Dh ingt dh, bln nie bermakna dh hampir 2 tahun aku bekerja di EIP Marketing Sdn Bhd.... Kejap jer kan.. Rse baru jer masuk keje n belajar benda2 baru kt situ... Aku masuk keje c2 pada 21 July 2008.... Mula2 masuk 2 mmg mcm kera sumbang la aku, sbb lari bidang dengan ape yg aku belajar... Maklum la mse belajar dlu aku ambil kos Mekanikal  Pengeluaran tp keje pulak bahagian Electrical...kan lari bidang 2.... Tp kat snie jawatan aku sbg TENDER ESTIMATOR cum DRAFTWOMEN... Kalu tulis jawatan nie mesti org tertanya2 keje ape... Mula2 dlu ok jer nk xplain tp dh lme2 naik bosan nk xplain mcm mne.... Mesti korang pun tertnya2 kn... Huhuhuhuhu.... Sebenarnya company aku nie supplier untuk barangan @ komponen elektrik seperti Switches, ELCB, MCCB, MCB dll untuk Brand LEGRAND... Braand nie berasal dari France..

~ LEGRAND~

 ~Ni la Switches~
Nie main brand dia la...de lg brand2 lain like Eps, Grasslin, Abb, Lg/Ls, Hitachi dll... Berbalik jawatan aku td, sebenarnya keje aku nie kira tender untuk projek electrical drp singleline drawing... Macam wat sebut harga @ Quotation...Kira dia punya brp biji komponent yg de dlm single line drawing 2, dia pnya wiring n dia punya saiz kotak untuk buat Distribution Board (DB)...DB?? Ape ke benda 2 yek...hahhaha... Dlu aku pun xthu jgk ape kejadah benda alah nie... Sbnrny, DB nie kt sume rumah mesti de....DB nie kotak electrical yg bila kilat ker ribut ker selalu tendang yg mnyebabkan rumah kita blackout...kalu org trg ckp ibu api la.... Thu x??  Tak thu..??? Tak thu sudah la..Buat2 thu jer.. Tak pun search dlm internet...hihihihihihi.....

 ~Ni lah DB (yg warna seakan putih 2)~ 
 
So bila dh siap buat quotation 2, summit kt kontractor then bila dh approve...project dpt, aku kne plk buat drawing untuk Shop Drawing DB menggunakan Autocad..... Autocad nie aku thu la, sbb dlu aku belajar benda alah nie...sbb 2 aku diterima keje kt snie....hihihihii... So nie la sedikit sebanyak tentang jawatan aku sebagai TENDER ESTIMATOR cum DRAFTWOMEN...
 
~nie la PC yg aku selalu wat kerja2 aku n selalu aku ber'ONLINE' Internet..hihihi~

4 comments:

SFarhana said...

best gila boleh slalu online di office. tak ada rasa mcm boring sgt kan.hehe

merahjamboo said...

wah,cepatnya masa berlalu yeh..dah banyak pengalaman kerja pun, pja tak stat pun lagi..hihik

Mr n Mrs Zaidi said...
This comment has been removed by the author.
Mr n Mrs Zaidi said...

tina: hahahah..mmg la best tp lme2 bosan jgk tau...sbb dh xthu nk buka aper kt internet nie...hihihiihih....

pja: ye cik pja....mmg cpt mse berlalu....pengalaman bnyk mendewasakan kita..hahahahha.. Sbr yek pja..releks2 lu puas2...nnt dh keje xdpt dh releks2 mcm skrg nie...

:::Klik, klik, klik....:::