Followers

Friday, April 15, 2011

Kuching Trip....7~9 April 2011-Day-2

Halooooooo. Selamat hari Jumaat sume uols. I know sume orang suka hari Jumaatkan.Ye la esok lusa weekend. Leh tdo sampai matahari terpacak atas kepala kan. I know, i know sebab i pun macam tu jugak. Lalalalalalalalala.

Today back stolie molie pasal trip gi Kuching hari tu...
Tapi sebelum tu aku nak perkenalkan geng-geng kepoh masa kat sna...
Sebenarnya geng-geng nie secara kebetulan diaorang gi sana sama tarikh dengan aku gi...
Diaorang nursing kat Sibu..So fly dari Sibu ke Kuching la...
Saya kenal salah seorang dari mereka jer sebenarnya. Dia tu adik ipar kawan saya yang saya gi kenduri kat Kemaman bulan lepas. "Psttt, psttt gambar kenduri tu sampai sekarang saya belum upload..solie..Teluk betul la penulis blog ini kan..ayaaaa."


from left : Yana, Nadia a.k.a adik ipar kawan saya, En Hubby, Penulis Blog & Ami....
Diaorang bertiga nie sume adik-adik saya...
Memang datang Kuching takde plan pun mana nak pergi, so hari ke-2 bercadang nak g Santubong.
Ape lagi rombongan cik kiah berangkat la ke sana. Dengan confident macam biase di bandaraya Kuching tu kami meneruskan perjalanan.... Pusing punya pusing, jalan punya jalan alih-alih kenapa jumpe tempat same jer...Memang best makan buah langsat....Dah sejam duk jalan2, pastu u-turn , pastu berhenti pam minyak tanya orang situ pun tak tahu, last-last ambil keputusan singgah kat Balai Polis kat area kami sesat, tanya macam mana nak g ke Santubong... Kalu ingat balik situasi tu memang lawak... Macam pelancong luar negara kami nie....Hahahahha..Siap polis tu nak xcot sampai Santubong... Walaupun kami ada peta n GPS tapi tetap jugak makan buah langsat....coz jalan kat sana bukan macam kat tempat kita senang, berpandukan signbord ajer boleh sampai....Dalam 45 minit kitaorg sampai sana... Tapi bila balik dalam 30 minit jer... Tapi orang sana bila tanya macam mane nak gi Santubong, diorang cakap jauh sagt.. dalam 1 jam 30 minit baru sampai.. tapi **berapa banyk tapi la** kami rasa dekat ajer...mybe diaorg nie biase menggunakan pengangkutan awam, so rase perjalanan tu jauh bangat.... Jom layan picture kami kat sana ok....


View sepanjang perjalanan ke Santubong... Hampir sampai dah nie...




Dikaki Gunung Santubong


~Culture village~


~hubby n wife~


~sebelum masuk dewan teater~


~Dalam dewan teater~








 ~Persembahan yang sangat menghiburkan penonton macam saya, dan apabila dah terhibur....~


~saya sendiri yang turut serta menyertainya...muahmuahhahaha..~

After habis tengok persembahan kami melawat ke 7 buah rumah perkampungan budaya...
antaranya:-
 



Dah habis melawat dan mandi peluh, kami cuci mata kat pantai Santubong... Sangat la cantik pantainya.. Bersih dan damai ajer...



~Damai Beach Resort...Sangat cantik resort nie ok..~


Dalam kul 3 lebih kitaorg gerak balik Bandaraya Kuching dimana letaknya hotel kami...
Tapi sebelum tu jangan lupa posing kat sni dlu..:-



~Selamat datang ke Santubong~
***patutnya mula2 sampai la tangkap gambar kat sni tapi sebab xsabar nk masuk Kg Budaya, masa balik baru berhenti tangkap gambar kt sni***

Kitaorang sampai hotel kul 4.30, then kul 5.30 keluar balik nak g makan kat Kg Melayu seberang sg sne...
Jom-jom.....


~Si isteri & Si suami yang kelaparan~


~ Suka sangat naik sampan nie...tambang RM0.50 jer seorang tau~


~Penat pak cik nie dayung sampan bawak kami ke seberang~


~Makanan saya untuk hari itu, NASI TSUNAMI, suami punya tak sempat ambil sebab dia terus makan, lapar katakan..~

Sekian untuk hari ke-2....
Next day kita sambung lagi.....

No comments:

:::Klik, klik, klik....:::