Followers

Wednesday, November 23, 2011

Minyak YUYI CAP LIMAU tak HALAL...???

tengah-tengah duk chat dengan member kt FB duk bercerita barang baby dia ade cakap yang minyak YUYI tu tak halal sebab ade kandungan ba.alif.ba.ya dalam tu... aku sendiri pun tak pasti sebab aku baru jer dengar citer nie...so nak tanya la kawan-kawan blogger sume betul ker minyak YUYI nie tak halal...???? betul ker?? konfius aku nie... aku suka bau n guna minyak YUYI tu, bau dia wangi jer... anak-anak buah aku dari kecik sampai dah sekolah pun still kakak-kakak aku guna minyak YUYI nie pada mereka... so pada blogger yang ada maklumat pasal benda nie share-share la yek...

~copy from google~


8 comments:

Aty Fared said...

eerr..biar betik..!!! saye suke pakai kat kaki...!! [mak yang pakai..sebab baby tak keluar lagi..heheh] risau lak tetibe..

Mr n Mrs Zaidi said...

ehmm tu la, sy pun terkejut jgk...sbb sy pun suka pakai minyak nie...try la sis risik2 dgn kawan2 yg lain..

ciksuen said...

aaa? minyak yuyi xhalal ek? minyak ni femes gak neh.

Mr n Mrs Zaidi said...

ehmm xpasti la...sy pun kawaan yg kasi thu ciksuen....tu yg expose kt bog nie nak thu kesahihannya...mmg femes minyak nie..de dlm iklan tv lg..

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

family fifi klu balik jakarta, pasti spare, beli yuyi ni banyak2.. sbb kat sana takde n kitorg biasa guna benda ni klu sakit perut pdhl org lain guna untuk baby atau mslh perut kembung, kan? hehe

Mr n Mrs Zaidi said...

ehmm ye ker...dkt sne xde ker minyak nie...tp bkn bayi jer boleh pakai org tua pun boleh...kalu sakit perut pakai benda alah nie mesti ok lepas tu nnt...

Anonymous said...

KEPADA SEMUA RAKAN ISLAM YANG MASIH MENGGUNAKAN MINYAK YU YI SILA HENTIKAN SEGERA...SAYA BARU SEMAK DI LAMAN JAKIM...SILA BACA DI BAWAH.
Kod Rujukan Soalan
wxjlt
Minyak Yuyi Cap Limau Tak Halal?
Soalan

Assalamualaikum..

saya dapat message yang minyak yuyi cap limau tak HALAL...minta pengesahan JAKIM....
Jawapan

Waalaikumussalam w.b.t

Saudari yang dirahmati Allah swt

Melalui semakan laman e-halal jakim, minyak tersebut tidak memohon sijil halal dari pihak jakim.

Untuk maklumat lanjut, sila lawati laman web JAKIM, e-Halal http://www.halal.gov.my/index.php
Portal Rasmi Halal Malaysia
www.halal.gov.my
Halal Malaysia,Jabatan Kemajuan Islam Malaysia,JAKIM,Halal Rasmi

Anonymous said...

mnyk yuyi tiada tanda halal (sbb syrkt pengeluar mnyk yuyi ni lum apply JAKIM, walaupun KKM sahkan pengeluaran dr segi kesihatan, myk yuyi ni dr herba & sbgnya.. so elok dielakkan dr guna, gunalah myk bayi yg lain halal JAKIM yg ada dipasaran kalo rasa was2...

:::Klik, klik, klik....:::