Followers

Tuesday, October 23, 2012

reaksi bila makan solid food...

nie la reaksi muka anak aku bila suap solid food kat dia...
muka pelik, boleh pulak buat macam nak muntah gitu..

"ape bonda kasi kat Daaliyaa nie...semacam jer rasenya..."

"tapi best jugak walaupun rasanya pelik sikit, saya telan sampai habis...hohohoh"

tu aku suap kentang putar yang kfc punya...hahhaha..saje test2 kasi dia makan dulu...aku kasi sikit jer pun..mase nie sehari sebelum dia demam...


muka pelik lagi...memang lawak ko tahu tengok muka time makan nie..hahahha

walaupun rase pelik, mulut tetap buka bila nak suap makanan tu..hihihi... tapi lame-lame bila nak suap dia tutup mulut rapat...hahahhah..pandai yek anak bonda nie, bila tak nak tak buka mulut yek..gerammmm jer...


anak bonda dah besar dah pun,,,sekrang dah belajar makan yek.... asal muka ketat jer nie sayang...pelik yek rase makanan tu..ye la sebelum nie minum susu bonda je yek...



nie la solid food yang aku suap kat dia...aku buat sendiri hari ahad tu, sehari lepas gi event raudah...
aku masak sweet potato+carrot+brokoli jer..pastu aku campur sedikit madu asli...kan mase tu Daaliyaa baru baik demam...tu yang aku campur kan sedikit madu nak suh hilang batuk n kahak dia...


resepi mudah :-

1 batang carrot
1 ketul sweet potato
1 kuntum brocoli

bahan -bahan tu aku steam pakai kukusan biase jer,
agak2 dah lembut sume, aku blande la....
nak makan tu aku campur dengan sedikit madu...


1 comment:

diary_ciknaa said...

alalala.. sedapnye dia mamam..

:::Klik, klik, klik....:::