Followers

Thursday, August 9, 2012

"Eh Nurul, anak awak nie telinga capang ker...??"

Salam blogersssss....

korang tahu tak telinga capang tu macam mane??
alah telinga kembang gitu..
ade setengah orang panggil telinga gajah....
nie kakak aku yang tegur [akak aku yang duk perak, kakli namenya]...
selama nie aku takde pulak perasan...
bila dah makin besar anak dara aku nie, makin menyerlah pulak telinga dia kembang...
uwaaaaaaaa...
mase mula-mula bersalin dulu telinga dia ok jer, takde pulak tanda-tanda telinga capang tu...
sampai anak buah aku tanya ibu dia [kakli] mase aku mms gambar daaliyaa kat akak aku tu,
siap cakap "ibu, dok nampak pun telinga anak mokwu..??"
akak aku cakap la "dia bukan macam naim telinga capang"...
terus anak buah aku tersenyum malu2 kakli cakap..hihihiihih..
sebab anak akak aku tu telinga dia ikut ayahnya telinga kembang boleh tadah air dibuatnya..hahhaahaha...[teruk punya mak sedara n adik ipar]
aku memang selalu kutuk abang ipar aku tu...sebab dia pun selalu kutuk aku...

gambar ni ah yang aku mms kat kakli aku tu [beberapa jam lepas bersalin....lain pulak aku tengok muka anak aku mase nie...]



so bila dah kakak aku cakap macam tu mula ah aku duk perhatikan telinga daaliyaa tu...

[nie mase dalam pantang...takde la kembang pun telinga dia tu kan...]
"hey..hey..sape berani cakap telinga saya capang nie...???"

haah la..telinga dia macam makin kembang pulak...mase lahir takde ah gitu...
wahhh tidakkkk...
tu la dulu selalu kutuk anak buah n abg ipar aku sekarang anak aku pun dah jadi macam tu jugak....
tidakkkkkk.....

aku citer la kat laki aku, dia cakap tu la syg suka sgt kutuk abg li n naim, sekarang anak kita pun macam tu jugak telinganya....last-last laki aku ambil salotape lekat kt telinga anak dia...hahahha..lawak laki aku nie..kesian kat anak tu bang oiiii.....




6 comments:

Ryn said...

cantek je...mane ade capang...hehehehe

Mr n Mrs Zaidi said...

RYN:- YE KER...?? TP KALU REAL NAMPK JGK LA KEMBANG NYA...

izan mama mia said...

org tua2 ccakap,..kalau telinga cpang,..cerdik orangnya..

aTy _faRed~ said...

kalau capang pon kenape..orang kate kalau capang ni bijak tau...anak aty lagi obvious capang ikut laki aty..laki aty memang terang nampak..so anak ngikut..asal ade telinga dan boleh mendengar..aty rase ok jer..:)

Mr n Mrs Zaidi said...

izan mama mia:-
ye ker dear...?? hopely gtu la...hihihi...

Mr n Mrs Zaidi said...

aty_fared:-

xde hal tapi moral of the stori lepas nie xleh kutuk2 dah abg ipar n anak buah tu...huhuuh...

ehmm tu la..jnji sume sihat n cukup sifat dh ok dh sis...hihihi

:::Klik, klik, klik....:::