Followers

Wednesday, August 15, 2012

Happy 4 month dear....

Alhamdulillah, hari nie genap anak dara aku sorang tu 4 bulan...
kejap masa berlalu, dah 4 bulan aku hidup bertiga...
as a wife and as a mother....[mencabar jugakkan]
Daaliyaa masih belum pandai meniarap lagi...
tapi dah mula nak pusing-pusingkan badan dia cuma belum berjaya meniarap dengan sendirinya...
pantang bunyi kerusi or pintu... [tak kisah pintu ape pun janji pintu, pintu almari, toilet] mesti terus tersedar tido or pandang ke arah bunyi tu kalu dia tak tido time tu...tapi kalu dia tido lena buat ape pun kat dia, dia buat tak tahu jer...
kalu aku or laki aku buka pintu nak kuar mesti dia tengok jer kami nie...pastu bila bye bye terus senyum menggoda gtu, nak suh orang ambil dia la...gerammmm jer...tengok dia macam tu tak sampai hati nak tinggal kadang tu walha buka pintu sebab nk g jemur baju jer pun...
pastu, suka benor masukkan jari dalam mulut dia..sampai masam bau tangan dia tu..[masam bau budak best jangan masam bau orang tua sudah]
sekarang pandai tau buat mulut muncung macam itik gitu..geram nak tarik muncung dia tu...[lebih-lebih lagi time main dengan ayah dia]
kalu main dengan ayah dia kuat jer gelak2, tapi kalu dengan aku senyum2 jer...[motif dengan ayah gelak,dengan bonda dia senyum jer]
berat tinggi dia sekarang tak tahu berapa sebab 4 bulan nie tak yah g check up..tunggu 5 bulan baru g check n cucuk lagi...so mase tu boleh check berat n tinggi dia sekali kan..
bila ambil dia dari rumah pengasuh mesti senyum tengok aku, dia dah kenl kot bonda dia..
pengasuh cakap kalu takde orang dekat dia mesti mulut dia bising-bising panggil orang...[kadang tu jeles dengan pengasuh sebab setiap hari dia boleh tengok perkembangan daaliyaa]

Bonda sayang Daaliyaa sangat-sangat...sayang kat ayah jugak,,,






1 comment:

mommychaa said...

happy 4mons dear, baby. and selamat hari raye ^__^

:::Klik, klik, klik....:::