Followers

Tuesday, May 28, 2013

Naik kena PEN MERAH, turun pun kena PEN MERAH...

Salam uolss...
Nak citer pasal mengandung second baby nie, last week Khamis petang aku gi rutin check up kat KK Batu 14. Rutin sekarang 2 minggu sekali bila dah masuk 30w..Aku skrg dah 34w++..
Malas tul la nak gi check up nie, lucky la ofis aku walaupun swasta tp boleh ambil time slip..so aku biasenya akan minta appoiment dgn nurse belah petang dalam kul 3 macam tu... So pagi aku datang dulu keje macam biase, dalam kul 3.15 macam tu aku mintak balik awal ler..
Kadang tu check up, kul 5 dah siap, terus blik rumah tak masuk ofis dah.. Malas nak gi belah pagi, sebab pagi ramai orang, so better gi belah petang, pastu gi lewat2 sikit, gi awal2 pun kena balik same macam orang datang lambat jugak...hohoho.. 
Sepanjang mengandung nie, aku dah kena minum air gula sekali.. untuk kali ke-2 belum kena lagi..harap2 tak payah minum lagiii...hohohoohoho...
Cucuk imunisasi ibu mengandung ni dah kena last check up 2 minggu lepas..
Kali ni sekali cucuk jer, sebab mengandung anak ke 2 kan..
Kalu anak pertama baru kene 2 kali... 
So, mase check up baru nie, aku risau ler takut kena minum air gula.. sebab 2 3 bulan lepas, berat badan aku naik mendadak, tapi hohoho suka aku sebab xde pulak nurse cakap kena minum lagi, tapi tak tahu la next check up kne pulak kan... jangan ler kena minum lagi..tak suka...
untuk check up baru nie berat badan aku turun, gara2 ganti pose...
Masalahnya skrg bila berat turun pun kne tanda pen merah jugak..
Alah turun pun 200g je pun..
ginie la bila pregnent, naik pun masalah, turun pun masalah...ayoooo..

Photo: Naikk pun tanda pen merah...
nie check up bulan lepas, berat naik banyak giler 2.2kg...hahhahaha...


Photo: Ganti pose, last check up berat turun..turun pn kne tanda pen merah jgk...hohoho.. 
pastu nie pulak check up last week, berat turun, kena conteng dengan pen merah jugak....


p/s:- tak sabar nak jupe new baby nie...baju raya belum beli lagi nie walaupun dah tahu jantina...tapi naluri nie macam tak caya sangat dgn keputusan scan hari tu..hahhahahah...
kemaruk nak anak lelaki kot..tu jadi gini..hahhaha..

2 comments:

Ilyani said...

kikiki...ni msti scan gegirl gk eh...sy dh redha je... :)

diary_ciknaa said...

2nd time doctor yg check up ciknaa dh xbising sbb dh tau ciknaa ujung2 baru naik berat byk.. awal2 mmg menten je. huhu..

:::Klik, klik, klik....:::