Followers

Thursday, May 30, 2013

Home:- Wallpaper Detail...

Tadi aku citer pasal wallpaper yg aku pasang kat rumah aku tu kan...
ye la, aku pun bukan citer dengan detail sangat sebabnya, jarang hapdate pasal rumah kat blog nie, jadi macam blur gitu...kikikiki...

Btw, wallpaper yang aku pasang nie laki aku beli kt hardware di Taiping...
Actually banyak kedai wallpaper nie kat Kl dan Selangor nie, tapi mase tu laki aku kan outstation kat Taiping jadinya dia dah kenal dengan tauke hardware tu, so senang la nak deal dengan tauke tu..
Kalu beli kat Kl/Slgr nie, maybe diaorang tak ajar macam mane nak pasang wallpaper nie sendiri kan..
Ye la, kalu diaorang ajar, nanti xde bisness la diaorang tu sume,,,hihihi

Untuk wallpaper design batu batu warga kelabu tu, Rm150 x 1 roll...
Manakala untuk design bunga kelabu dan batu bata coklat Rm100 x 1 roll 
Harga wallpaper nie berbeza2.. yang Rm400 x 1 roll pun ade jual..tapi kualiti memang tiptop la...
Kualiti nie dikira, ketebalan kertas wallpaper nie.. Pastu macam corak pulak macam2 jenis ade...
Macam kat hardware tu, diaorang ambil upah pemasangan rm50 x 1roll..
So kalu korang sume boleh buat sendiri memang boleh jimat la...
Tapi nak buat nie sangat leceh dan memerlukan kesabaran yang tinggi..
Bukan senang nak cari sambungan wallpaper tu,.,kalu silap pasang memang comot la..nampak bertampal2 jadinya...

Tips:- Survey dulu kedai yg jual wallpaper, jangan cepat terpengaruh dengan yg murah2, sebab takut nanti kualiti dia tak elok... biar mahal sikit tp kualiti tiptop....



No comments:

:::Klik, klik, klik....:::