Followers

Monday, June 17, 2013

Adik Daaliyaa :- Scan for 37w1d

Jumaat lepas kan aku cuti sebab Daaliyaa tak sihat..So disebab cuti tahunan aku dah habis, terpaksa la ambil MC, kebetulan pulak aku pun dah mula sakit2 kat pangkal peha, bawah perut dan kat ari2 nie sume aku pun gi klinik yang biase aku check up nak ambil MC jer cadangnya tapi alang2 dah gi jupe doktor, aku pun wat scan sekali nie.. ye la, nak tengok baby dalam perut nie sebelum dia kuar kan...

So nie dia gambar scan terbaru baby... baby sangat aktif sekarang..tak larat bondanya nie nak gi toilet sebab dia asyik ler 'main' tendang2 kat pundi kencing bonda...


Mase doktor check perut, dia cakap kepala baby dah masuk laluan dia dah, bahagian perut aku pun dah kosong katanya... Bila scan, doktor cakap air ketuban cukup, uri pun dah matang..baby berat 3.06kg for 37w1d... kalu ikutkan anytime jer aku boleh bersalin, lebih2 lagi jarak kehamilan aku dengan yang sulung tu dekat, so jalan tu dah ade, doktor dah pesan awal2 kalu rasa sakit teruk terus jer la gi hospital.... pastu nak kepastian pasal gender baby aku suh doktor tengok lagi kot2 leh nampak dengan jelas kan... Tapi xdenya baby nak tunjuk gender dia...dia kepitkan kaki, lagipun dia dah besar, so dia nak suh tunggu dia kuar baru kita comfirmkan gendernya agaknya...Padahal memang gi scan 3d/4d hari tu doktor dah cakap 99% baby girl...[sebenarnya nampak tak jelas sgt pun time scan 3d/4d tu]
Tak kisah pun boy ke girl, janji sihat, sempurna dan selamat jer sume....

P/s:- Tak sabar pulak nak tunggu baby nie kuar... Nak jer serah diri kat hospital nk bersalin awal...hahahha..kali nie takde rase takut sangat compare mse nak bersalin anak pertama...

Hari nie nak kena gi check up lagi kat KK Batu 14 tu...hoohoh

4 comments:

diary_ciknaa said...

takpe, Allah Maha Mengetahui.. kot2 keluar boy ye dakk..

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

semoga dipermudahkan sis

Ilyani said...

waaa...gudluck :)

Unknown said...

rase seronok bila nengok kengkawan dh preggy bby no. 2

:::Klik, klik, klik....:::