Followers

Thursday, September 6, 2012

BARU PANDAI MENIARAP...

anak aku baru jer pandai meniarap...[anak korang mesti dah pandai kan]
khamis minggu lepas...30 ogos 2012
tu pun bukan kt rumah aku tapi mase kat rumah jiran sebelah rumah..
citernya gini, petang khamis lepas rumah aku blackout..
aku ingat satu taman la kan..rupanya rumah aku jer yang xde elektrik..
cek sume db yang supply electrik tu, sume ok...
mase tu pulak en suami gi main bola [laki aku tu kalu bab bola lupa anak bini...huhuhuh..takpe la minat dia macam tu..pasrah jer la...]
so tunggu suami balik lambat lagi, tumpang la rumah akak sebelah, sebab mase tu pulak daaliyaa tido...
malas nak tunggu lama, aku pinjam moto akak sebelah tu nak gi turut laki aku la kan...
cakap kat dia rumah kita jer yang takde elektrik..risau ah, dengan anak kecik sume, waktu pun dah nak maghrib...
so sementara tunggu laki aku cek2 pasal electrik tu aku duk la rmh jiran tu...daaliyaa mase tu dah bangun..
masa tu la dia mula-mula nak meniarap..gigih dia pusing-pusingkan badan dia...
last2 dapat jugak dia meniarap..siap pandai betulkan sendiri tangan dia...mase tu tak sempat nak snap gambar..teruja ko..tengok anak meniarap...lame jugak dia meniarap tu..lama2 suara dia bising suh angkat dia..agaknya penat kot..takpun sesek nafas, sebab lepas aku angkat dia terus mengeluh dia...hihiihih...comel jer...

so semalam, baru sempat snap gambar dia tengah meniarap... mase tu aku duk dapur simpan stok susu dia..
dengar la suara uk ek uk ek memanggil...tengok2 tengah meniarap dengan kaki bergoyang2 macam gaya orang nak berenang aku tengok...

mase nie bukan main bising mulut dia panggil orang nak mintak tolong agaknya....hihihihi.. [yang bonda dia pulak sibuk nak snap gambar]


lama2 suara dah bercampur menjerit nak menangis..agaknya mengah kot duk meniarap lame2...debab kan ini budak...

fuhhhh lega rase....huhuuhuh... mengeluh tau mse nie...nie pun dalam cubaan nak meniarap lagi nie...tu yang kabur gambarnya..

so sekarang memang aktif nak meniarap la...asal letak baring jer sibuk pusing badan nak meniarap..bila meniarap pulak sibuk panggil orang suh angkat dia...tapi nie buat la buat kami suami isteri terhibur tengok perangai baru daaliyaa....

macam2 perangai baru dia terserlah...suka benor menjelir sampai menitik2 air liur...pastu wat mulut muncung itik...comel la tu agaknya..

mek pipi labuh...gerammmm wei..

jangan snap picture saya..."no..no..no.."
 tengok la muncung mulut itik dia tu...geram tau nak tarik mulut tu...

pantang nampak kamera mesti tengok punya....lebih2 lagi kalu guna tel kapcai bonda dia...

"bak sini pulak la tel tu bonda...daaliyaa nak main.."
sekarang kalu waktu tido dia tapi kita dukung dia bawak gi jalan-jalan mesti mulut dia pokpetpokpet..bising tau..siap menjerit2 lagi....pastu kalu orang tak layan, mengamuk la dia...nangis teresak2....sedih benor gayanya...


4 comments:

CikNaa said...

haa same ngan anak ciknaa. 30hb bersamaan 4bulan 1/2.:)

aTy _faRed~ said...

Lebih kurang anak aty ar..masuk 4 bulan baru nak meniarap... tapi..qaleef ni malas..gggrrr...iku mud die jer..huhu

Mr n Mrs Zaidi said...

CikNaa:- ooo ye ker...kira cepat jgk yek anak cikna meniarap...

Mr n Mrs Zaidi said...

aTy_faRed :- tu la..mcm daaliyaa terlampau suka kot meniarap... tp bila lme kita biarkn dia meniarap, mulut dh bising, angakt letak melentang pasti dia akan terdiam..agaknya penat kot...hihihi..

:::Klik, klik, klik....:::