Followers

Saturday, September 15, 2012

GENAP 5 BULAN...

Alhamdulillah, hari ni genap 5 bulan usia Daaliyaa...
Hari selasa nie nak kena pergi check n cucuk 5 bulan..
so belum tahu lagi berat badan dia brp, tinggi dia brp....
ape-ape pun semoga Daaliyaa membesar dengan sempurna dan menjadi anak yang solehah....


Lilypie First Birthday tickers


Perkembangan dia setakat 5 bulan nie:-

1. Dah pandai meniarap tapi belum pandai nak pusingkan balik badan dia bila dah meniarap tu..
2. Dah pandai pegang barang-barang mainan or apa-ape aje yang kita kasi kat dia..
3. Time nak tido malam mesti suka genggam jari aku...
4. aku dah ajar duk dalam walker, walaupun dia belum pandai duduk sendiri..[aku letak sekejap-sekejap jer la]
5. dah mula kenal dengan orang sekeliling dia...[aku suka bila time balik keje aku gi ambil dia tengok aku terus senyum]
6. kalu tengok aku n ayah dia makan, mulut mesti pecap-pecap..[macam terliur la dengan ape kita makan]
7. suka benor buat mulut muncung dan jelirkan lidah..
8. kalu ayah dia agah ketawa memang kuat la, tapi kalu aku agah senyum jer...[motif ayah agah ketawa..hhuhuuhuh]
9. petang-petang kena bawak dia kuar jalan-jalan jap, kalu tak mulut dia bising-bising la,  mata pulak asyik pandang kat luar jer...
10. dah mula pandai jebek mulut kalu ade orang marah dia....
11. kalu nak tido dia akan membebel dulu...

ehhhmmmm ape lagi yek....

12. suka sangat bila aku buka baju dia, dia tahu la tu aku nak mandikan dia or tukar pampers dia..dia sangat suka mandi...
13.suka sangat masukkan jari dalam mulut, pastu mula ah nak muntah...

tu je la hok aku ingat...kalu ikutkan banyak perkembangan dia cuma aku jer lupa...sebab banyak sangat aku lupa or aku tak alert....[nie buat aku rase nak jadi surirumah sepenuh masa....jeles dengan sis aty..huuhuh]

lagi sebulan dah boleh bagi dia solid food....tak sabar....sekarang pun kadang tu bila makan buah kitaorang selalu kasi dia rase..biar dia belajar sikit-sikit makanan lain selain susu jer...

oooo ye , alhamdulillah aku mampu kasi dia 100% susu ibu....harap-harap boleh bertahan sampai 2 tahun....





be a good girl sayang.....

No comments:

:::Klik, klik, klik....:::