Followers

Friday, April 19, 2013

~Jom jupe baby a.k.a adik Daaliyaa~

Salam Jumaat uolsss....
Alhamdulillah, masih diberi peluang untuk menghirup udara dibumi Allah s.w.t...
Sejak 2 menjak nie asyik citer pasal kakak Daaliyaa jer kan, hari meh kita citer pasal bakal adiknya pulak k..
Hari nie, cukup 29 minggu dalam perut aku nie...
Syukur diberi peluang ke 2 merasai nikmat mengandung walaupun kadang2 tu asyik la mengeluh penat, stress bagai...
Sebenarnya takde niat pun, tetapi as a human, memang begitu sifatnya..Betul tak..??

Cukup 28minggu lepas, aku ade appointment dgn klinik gov untuk repeat scan.
Dah alang2 scan, aku nak tahu jugak la jantina baby kan, mane tahu ade rezeki boleh nampak.
So aku tnya la doktor tu.

Aku :- Dr boleh tahu tak jantina baby..??
Dr :- Boleh, nanti kita tengok ok...
Aku :- Macam mane doktor?? Nampak tak??
Dr :- Nampak macam girl je anak puan nie......
Aku :- ooo ye ker...girl yek.....
Dr :- kenapa???
Aku :- Takde ape, anak first sy pun girl jugak....
Dr :- its k, girl or boy ok jer, janji sihat dan sempurnakan..Lagi pun baby boy sekarang susah nak jaga jugak, lasak pastu bila besar susah nak jangka ape diaorang buat... Kalu dulu2 orang risau nak jaga baby girl tapi sekarang same jer...
Aku :- [Dalam hati, hamboiii doktor nie panjang pulak ceramahnya....] Betul tu doktor, saya pun tak kisah, girl or boy sume ok...dapat girl, takyah saya beli baju banyak2, pakai kakak dia punya jer dulu...hihihiih...

So bila siap scan terus tel laki aku

Aku :- Abg, baby girl la..
Laki aku [L.A] :- mane tahu...baby boy la...
A :- la, girl la..orang dah scan ah..dr cakap girl...
L.A :- bila scan..??? [sebenarnya laki aku tak tahu kot aku ade scan hari tu, kebetulan aku tak bercakap dengan dia dalam beberapa hari tu...tapi pasal anak, terus lupa gaduh2 kecil dgn laki..betul la orang cakap anak pengikat kasih sayang kan...] 
A :- nie, org baru jer balik scan, hari nie kan orang de repeat scan kat KK Batu 14 nie..tadi org tnya dr, laki ke pempuan, dr ckap nampak macam pempuan jer...
L.A :- alah, tu dr cakap..dia pun cakap macam pempuan..baby boy la...
A :- ok, tak caya sudah.....

So, aku pun macam malas nak fikir sangat, tapi kadang tu nak thu tak sabar jugak nak comfrimkan baby girl or boy, pastu duk sembang2 kt fb pasal scan 3D/4D nie...sebab mase Daaliyaa dulu tak sempat nak buat.. Pastu blogger Anis cakap, de satu klinik kat puchong buat scan tu RM80, terus pm dia tnya area mne klinik tu....

Dan semalam, lepas makan aku pun ajak la laki aku gi cari klinik tu... Gi dalam kul 9 lebih, risau jugak takut dah tutup, dah la tak tahu kat belah mane klinik yang Anis cakap tu... Cuma tahu area Aeon Big, Puchong Utama... Kat situ memang banyak klinik, so cari2 jupe la...Senang jer nak cri klinik tu.. satu link dengan kedai TM, Bank Rakyat....

Nasib mase sampai tu, klinik lum tutup lagi..Orang pun tak ramai, terus gi kaunter tnya boleh scan 3d/4d tak.. Nurse situ cakap boleh. Aku siap2 tnya harga lagi...kikiki..ye la nakkan kepastiankan... Tapi semlam walaupun takde orang tp macam lame jugak ah menunggu...Nasib la, bila masuk tu doktor baik dan dia beri keterangan memang detail la... 

Jom kita lihat Adik baby nie nak...kami laki bini teruja giler tengok..almaklum la pertama kali...bila nampak jer muka dia, terus laki bini serenatak cakap, "sebijik macam Daaliyaa" hahahha...time duk scan nie dia tengah tido... pastu mula2 ingat menguap tapi lapar kot, sebab asyik nganga mulut jer...padahal baru jer lepas makan...ayooo kuat makan jugak nie..patut ah aku berselara jer time ngandung nie..ape pun aku bedal... [alah dok ngandung pun makan banyak jugak aku nie...]


 ni kalu korang perasan boleh nampak dia punya jantina....


baby dongak kepala...


mula2 ingat menguap tapi nganga cari makanan kot...hihihi comel jer..


 ternganga mulutnya....


 tengok kaki dia sampai kat muka...
hamboiii gaya lasak macam kakak Daaliyaa jugak nie...nak masuk kelas ginastik ke???

So, semalam buat scan tu, doktor pun cakap comfirm baby pempuan... Lepas nie bertambah la geng aku nak gi shopping, jalan2...kikikkiki...  Alhamdulillah, baby sume normal.. berat baby sekarang dah 1.4kg, dengupan jantun normal, uri pun dah duk atas, kepala baby pun dah duk bawah..air ketuaban pun cukup.. berdasarkan scan nie, doktor cakap mybe EDD aku 29 jun 2013.... Harap2 sumenya selamat la....

p/s: nama klinik tu. KLINIK SOFEA

3 comments:

Ros Anis Rusli said...

nomey2...yeyy dpt tgk adik baby...naty adik airiell pun nk g scan situ j lah..murah..

mommychaa said...

apesal momycha tak dpt tgk gambo ni eh? kosong jer template gambo ni...huwaaaaa :(

jaja_NorLiza said...

comel!!!! teruja tgk... [sebenarnya teruja nak pegnen gak]...hehhehe

:::Klik, klik, klik....:::