Followers

Saturday, April 13, 2013

Part 4 :- 13 April 2012

5 pagi Jumaat 13 April 2012, tengah syok tido, nurse datang kejutkan aku... Dia suh aku gi bilik no 13 ke 3 macam tu ah, dah lupa la... Sebab nak masukkan ubat induce tu.. Lepas cuci muka sume, terus aku menunggu kat depan bilik tu,...tunggu nurse panggil nama dulu...Sementara nama dipanggil duk la sembang2 dengan bakal2 ibu yang kne induce jugak...

Tiba turn aku, berdebor la jgk kan...Al-maklum la, nk kena seluk dulu tgk jln terbuka ke tak...tp kalu tak silap aku dh buka 1 cm..pastu baru doktor masuk ubat tu...doktor pesan jgn kencing dlam 1/2 jam mcm tu la, nak kasi ubat tu masuk betul2 dlm tu...sbb tu b4 kne induce tu nurse suh gi kencing berak dulu..huhuhuh...

Siangnya macam biase la, melangguk kt hospital tu..bosan hokeh... Kul 2 aku kena panggil lagi nak check bukaan jalan kt bilik yg sama mase aku induce pagi tu... Doktor check bukaan dah 2 cm...So nak kena induce sekali lagi la...Tapi dalam kul 5 dah mula rase sakit2... time tu rase macam nak patah pinggang...Tel ma aku kat kg siap nangis2 lagi...laki aku plk tel dia tak angkat..lagi la meraung aku sorg kat katil aku tu, mase tu aku dah siap2 tarik langsir supaya org sekeliling tak tgk aku nangis..hihihi... sakit tu makin lame makin sakit... sampai waktu melawat sesi petang kakak aku yg duk Cheras tu blik keje dia singgah kat aku dulu..time tu laki aku lum dtg lagi...mmg sakit Allah saje yang tahu,,,akak aku cakap tu sakit kesan ubat induce tu..brp kali aku tel kat ma aku kt kg...ye la b4 akak aku dtg tu, aku sorg2 jer dh la time tu waktu melawat, rase sayu la kan kita tengah sakit, tapi xde org yg kita kenal dekat kita...orang lain sume sedara mara dh dtg melawat...berderai2 la air mata aku mengalir..

Tengah2 sakit tu aku teringat minyak selusuh yang ma aku kasi mase dia dtg tempoh hari..aku ambil ubat tu, sapu kat perut pinggang sume kan..Kurang sikit rase sakit...tapi kejap jer la, pastu dtg balik rase sakit tu, duduk tak kena, baring tak kena...akak aku pun tak tahu nak buat macam mne.. pastu akak aku panggil doktor, tp aku lupa mase tu laki aku dah dtg ke belum.. mase doktor seluk nak cek bukaan, bukaan dah 3 cm..so doktor cakap, xperlu buat induce lagi la, sbb jalan dah buka 3cm..just tunggu labour room kosong jer, nnt masuk ubat ikut tangan pulak...[Kalu ikutkan aku patutnya kena 2 kali induce]

Dalam duk sakit tu laki aku datang, time tu terasa hati sangat dengan dia,...Dah la kita sakit, tel tak angkat, padahal dia dah tahu kita dah kena induce kan...Time dia datang aku diam jer, tak bercakap dgn dia, kekonon merajuk...Pastu dia kasi aku air kelapa...Sebab mase waktu melawat sesi tgh hari tu, laki aku dah datang bawak ma dia a.k.a mak mentua aku la...Kan hari tu Jumaat, so dia dtg kejap jer la just bawak makanan tengah hari jer...Sebelum dia balik tu aku dah pesan nnt bila nak dtg petang, bawak air yg de ais..Sebab panas...Tu petang tu dia bawak air kelapa...Lepas minum tu, sakit yag aku rase, makin lame, makin kurang....So boleh la aku baring n berehat...Tapi makin lame, rase sakit tu dah tak rse langsung..rase macam takde ape2 pun...Pelik jugakan..Aku bagitahu la kat diaorangkan.. Baru la mak mentua aku cakap, kan aku minum air kelapa, so air kelapa kan penawar ubat, sebab tu rase sakit yang aku rase tu hilang. Sebab ubat induce tu dah jadi tawar. Sepatutnya tak leh minum la air kelapa bila dah masuk ubat tu, kan ubat tu bertujuan bagi kita sakit supaya jalan cepat terbuka...Mak mentua aku pesan awal2 lagi jangan bagi tahu doktor or nurse aku de minum air kelapa takut kena marah nanti...

Habis waktu melawat, laki aku balik hantar mak dia dulu kat rumah abg dia kat Putrajaya. Pastu dalam kul 9 mlm lebih dia dtg, sebab akak aku dah pesan, takut aku bersalin malam tu.. Ye la jalan dah buka kan, so mungkin cepat la aku bersalin... So laki aku tido la kat area lobby hospital malam tu...

Bersambung...saje nak buat citer ni bersambung supaya banyak sikit entry aku...aku kan pemalas nk buat entry..kikikikiki...

No comments:

:::Klik, klik, klik....:::